No one sleeps when Im awake


Helsingborg oktober 2009

Behöver jag ens säga att jag stortrivs i denna stan. Lagom stor. Många grönområden. Backar. Havet. Jag begär inte mycket mer. Det finns två saker som ger mig en riktig helsingborgfeeling genom kroppen. Det ena är Hata Göteborg, den speglar ungdomslivet här i stan, fotboll på gröningen. Ett dopp vid fria bad. Det andra är The sounds.

Första gången jag hörde the sounds var säkert på typ voxpop eller liknande, men jag bestämde mig snabbt för att, den singeln, den ska jag ha. Living in America. Inte långt därefter införskaffade jag hela albumet. Och tro mig, det blev sönderlyssnat. Inte helt accepterat av resten av familjen då indiepop inte riktigt går hem. Sedan dess har jag sett detta band 8 ggr. Hälften av gångerna på festival. Man har en del minnen från dessa konserter, som på tivoli när vi stod framme vid scenen och maja spottar på min hand och får be om ursäkt. Eller när hon stagedivade på en publik som inte hanterade pressen - Amelie flög i golvet. Eller den där första gången vi såg dom, på lundakarnevalen och jag lyckades fånga med min mobil när maja trillar ner från högtalaren och bryter revbenet. Hultsfredskonserten där vi trodde vi skulle dö i det vilda publikhavet. Etc etc. Jag tror inte att det är många helsingborgare som inte lyssnat på the sounds... I december återvänder de efter en lång turné och gör en snabbvisit hemma i Sverige. Dock sviker de tivoli och helsingborg denna gång och står på scen på KB i malmö den 12 december.






Kommentarer
Postat av: emelie

Riktigt fin mössa. Var finns Cubus i Lund? Eller kanske får ta mig en tripp till väla imorgon... Hmm.. Hur går det med fotojobbet? OCH BTW, har du flyttat till hbg? Jag är helt efter. Vi får bestämma en kväll asap! PUSS

2009-11-03 @ 23:36:36
URL: http://emelieekholm.blogg.se/
Postat av: Elins blogg - foto & vardag.

ja men absolut, otroligt mättande om man nu ska äta sig mätt på choklad du förstår nog vad jag menar haha, bra om man vill sluta med sötsaker men är chokladsugen!

2009-11-03 @ 23:40:44
URL: http://eeeelins.blogg.se/
Postat av: Josephine

Sv: Ja det gjorde jag med :) Sen nu ikväll blev jag grymt sugen på det och fick väärsta ha-begäret. Alla i familjen went bananaz över maten. min dotter åt 3 portioner sen så slickade hon av tallriken oxå sen däckade hon på soffan haha :) Så lyckat blev det :)

2009-11-04 @ 01:32:49
URL: http://lilljossans.blogg.se/
Postat av: jennie - tävling i bloggen!

sv: det har du säkert rätt i, man kommmer la knappt kunna se det vita;P men smart som jag var köpte jag ett vitt läderöverdrag jag tänkt att ha på flaket, hihi:)



hoppas du får en bra dag!

kram

2009-11-04 @ 07:00:34
URL: http://mrsjenni.blogg.se/
Postat av: Karin

På Östermalm, alldeles vid Karlaplan:)

trevlig onsdag på dig:)

2009-11-04 @ 09:15:57
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Debbie

Vilken underbar bild på husen!

2009-11-04 @ 14:03:37
URL: http://debbie.nu
Postat av: Nina

Å jag älskar Maja å the sounds jag med. Hon är ju så bra live den kvinnan.



Tack för dina fina ord om mitt kök.



Trevlig kväll!

2009-11-04 @ 16:49:12
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Daniel

du får inte glömma bob hund. :D

2009-11-04 @ 23:38:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































Barn av vår tid               Johanna               Helsingborg             Dagens låt